Fåreavl i Danmark
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fåreavl i Danmark

Forum for Danske fåreavlere og andre interesserede i fåreavl.
 
ForumforsideForumforside  GalleriGalleri  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log indLog ind  
Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Seneste emner
» Fåre stald sælges
Rigeligt med vand Emptyaf zumflinten Fre Mar 28 2014, 12:04

» Pølsemageri
Rigeligt med vand Emptyaf gutefår Man Sep 24 2012, 14:07

» Får sælges
Rigeligt med vand Emptyaf jens1123 Tors Jan 26 2012, 20:44

Galleri
Rigeligt med vand Empty
Navigation
 Portal
 Indeks
 Tilmeldte brugere
 Profil
 FAQ
 Søg
Forum
Affiliates
free forum

 

 Rigeligt med vand

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Svend




Antal indlæg : 6
Geografisk sted : Østhimmerland
Registration date : 20/11/08

Rigeligt med vand Empty
IndlægEmne: Rigeligt med vand   Rigeligt med vand EmptyLør Maj 30 2009, 12:59

Her er et par iagttagelser, som andre måske kan bruge. Mine får er meget kræsne med hensyn til vand. Selv om vandet er rent og spanden børstet, bryder de sig ikke om vand fra de alm. sorte spande. De vælger næsten altid dunke af hårdt plastik. F.eks. hvide eller gule. Det andet er, at jeg har et flaskelam, som nu kun får vand af sut. Det har ikke fundet ud af at drikke. På et vist tidspunkt fik det pludselig balanceproblemer, og jeg fik straks mistanke til vædskemangel. Siden har jeg givet det rigeligt med vand, og nu har det det fint igen.
Tilbage til toppen Go down
Liliane

Liliane


Antal indlæg : 37
Age : 64
Geografisk sted : Aabenraa, Danmark
Registration date : 14/09/08

Rigeligt med vand Empty
IndlægEmne: Sv: Rigeligt med vand   Rigeligt med vand EmptyLør Jun 27 2009, 15:36

Det lyder da egentlig meget logisk, i sorte beholdere især hvis de står i solen varmer jo vandet op til langt højere temperaturerer.

End f. eks en hvid ville gøre det. Som jo som bekendt reflekterer solens stråler væk.

En rigtig god iagtagelse. Måske skulle man overveje et lille halvtag over vandtrug til at skygge for solen, hvis man ikke umiddelbart har for at finde et skyggefuldt sted på marken.

Tak for tippet
Tilbage til toppen Go down
 
Rigeligt med vand
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Fåreavl i Danmark :: Iøvrigt-
Gå til: